فهرست

تفاوت چهارچوب فرانسوی با مکزیکی چیست1؟

تفاوت چهارچوب فرانسوی با مکزیکی

تفاوت چهارچوب فرانسوی بامکزیکی چیست؟

تفاوت چهارچوب فرانسوی با مکزیکی

از آنجایی که درب‌ها جزء جدایی ناپذیر ساختمان‌ها هستند، چهارچوب مکزیکی و فرانسوی پای ثابت اجرای درب‌ها محسوب می‌شوند. همانطور که مشخص است چهارچوب‌ها در انواع متعددی قابل تهیه هستند

که مدل‌های فرانسوی و مکزیکی نوع پرکاربرد آن‌ها به شمار می‌آیند که بنا به تفاوت‌شان کارایی متفاوتی هم دارند.

تفاوت چهارچوب‌ مکزیکی و فرانسوی در وزن، پروفیل مورد استفاده و شکل ظاهری آن‌ها‌ نهفته است

چهارچوب‌ها در مواقعی که صحبت از درب‌های ساختمانی می‌شود، اهمیت می‌یابند. در حقیقت آن‌ها قسمت مهمی از ساختار درب بوده و امکان نصب درب بدون آن‌ها وجود ندارد. از طرفی در صورتی که یک چهارچوب مناسب در اختیار نداشته باشیم، انتظار عملکرد عالی از درب ساختمان مقدور نخواهد بود.

چهارچوب‌های فلزی دارای انواع مختلفی هستند که می‌توان به چهارچوب ساده، چهارچوب رومی، چهارچوب فرانسوی و چهارچوب مکزیکی اشاره کرد. لازم به ذکر است که چهارچوب‌های مکزیکی و فرانسوی شناخته‌شده‌تر هستند. به همین دلیل نیز اطلاع از تفاوت چهارچوب فرانسوی با چهارچوب مکزیکی اهمیت بیشتری دارد.

چهارچوب مکزیکی؛چهارچوب فلزی مکزیکی؛قیمت چهارچوب مکزیکی

معرفی چهارچوب فرانسوی:

 

چهارچوب فرانسوی که از پروفیل‌های قاب فرانسوی باز تهیه می‌شود، نسل جدید چهارچوب‌های محکم و مقاوم به شمار می‌آید. چهارچوب‌های فرانسوی از پروفیل‌های فرانسوی دارای ضخامت ۲ الی ۲.۵ میلیمتر که از ورق سیاه تهیه شده‌اند در سایزهای مختلف ساخته می‌شوند. پروفیل‌های مورد استفاده در چهارچوب فرانسوی به وسیله غلتک نورد سرد دستگاه رول فرمینگ شکل‌دهی شده و به چهارچوب تبدیل می‌شوند.

این چهارچوب‌ها به طور معمول در دو قطر ۱۴ و ۱۸ سانتی‌متر و در ابعاد دلخواه برای درب اصلی و درب اتاق‌ها قابل تهیه هستند. چهارچوب فرانسوی درب‌های داخلی به طور معمول در ابعاد ۱۱۰*۲۲۰ و قطر ۱۴ سانتی‌متر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند‌ در حالی که چهارچوب درب‌های ضد سرقت در ابعاد ۲۲۰*۱۲۰ و قطر ۱۸ سانتی‌متر تهیه می‌شوند‌.

 چهارچوب فلزی،چهارچوب فرانسوی،کیادرب،پروفیل چهارچوب فرانسوی،قیمت چهارچوب فرانسوی

کاربرد چهارچوب فرانسوی چیست؟

تفاوت چهارچوب فرانسوی با مکزیکی

از چهارچوب فرانسوی به طور گسترده در ساخت چهارچوب درب ورودی ساختمان و یا اتاق‌، ساخت فریم‌های غیر فلزی مانند پی وی سی، آلومینیومی و کامپوزیتی، ساخت نرده کنار راه‌پله‌ها و نرده‌کشی اطراف دیوارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی چهارچوب مکزیکی:

 

چهارچوب مکزیکی که از پروفیل‌های بسته مکزیکی تهیه می‌شود یکی از انواع چهارچوب‌های فلزی کاربردی به شمار می‌آید. این چهارچوب‌ها در دو نوع درونی و بیرونی تولید می‌شوند که نامگذاری آن‌ها به نوع و شکل خمیدگی بستگی دارد. در چهارچوب مکزیکی درون، همانطور که از نامش پیداست، قوس چهارچوب به سمت داخل است. در حالی که قوس چهارچوب بیرونی به سمت بیرون بوده و شکلی قاشق مانند به آن می‌دهد.

هرچند که این چهارچوب‌ها در ابعاد دلخواه قابل تهیه هستند اما اندازه استاندارد پروفیل آن‌ها ۳.۵ الی ۴ میلی‌متر ضخامت و طول ۶ متر است. چهارچوب‌های مکزیکی با ساختار خاص و تنوعی که دارند علاوه بر درب‌های معمولی در درب‌های ضد سرقت نیز کاربرد دارند. علاوه بر این‌ها، پروفیل و چهارچوب مکزیکی در قاب پنجره‌های فلزی و چهارچوب درب‌های چوبی مورد استفاده هستند.

 چهارچوب مکزیکی،چهارچوب فلزی مکزیکی،قیمت چهارچوب مکزیکی،پروفیل چهارچوب مکزیکی

کاربرد چهارچوب مکزیکی فلزی:

تفاوت چهارچوب فرانسوی با مکزیکی

کاربرد چهارچوب مکزیکی فلزی در ساختمان ها علاوه بر استفاده برای در ورودی، به عنوان فرم پنجره های pvc نیز استفاده می شود. این نوع چهارچوب همچنین برای قاب پنجره های فلزی و به عنوان چهارچوب برای درب های چوبی نیز کاربرد دارد.

تفاوت چهارچوب فرانسوی و مکزیکی

 تفاوت پروفیل چهارچوب فرانسوی با چهارچوب مکزیکی

چهارچوب‌ها در انواع متعددی قابل تهیه هستند که مدل‌های فرانسوی و مکزیکی نوع پرکاربرد آن‌ها به شمار می‌آیند که بنا به تفاوت‌شان کارایی متفاوتی هم دارند. تفاوت چهارچوب‌ مکزیکی و فرانسوی در وزن، پروفیل مورد استفاده و شکل ظاهری آن‌ها‌ نهفته است.

وجه تمایز این چهارچوب ها در شکل و طراحی سطح مقطع قوطی فلزی هر یک از آنها می باشد. در واقع تفاوت آن ها در عرض و همچنین ارتفاع خم های آن ها می باشد. چهارچوب در مکزیکی به خاطر داشتن خم بیشتر،  وزن هر شاخه آن حدود ۱۵% از چهارچوب های در فرانسوی بیشتر خواهد بود. وزن هر چهارچوب فرانسوی به طول ۶۰ سانتی متر با ضخامت ۲ میلی متر، برابر با ۲۴ تا ۲۵ کیلو گرم می باشد. این در حالی است که وزن هر چهارچوب مکزیکی به طول ۶۰ سانتی متر برابر با ۲۸ تا ۲۹ کیلوگرم خواهد بود.

در زمان ساخت ساختمان از ورودی گرفته تا واحد ها و همچنین برای فضاهای درون و اتاق ‌های هر واحد درب‌ های مختلفی به کار گرفته می شوند. واضح است که این درها به خصوص درب ورودی باید دارای استحکام لازم برای ممانعت از ورود سارقان باشد. چهارچوب درب یکی از اجزای مهم درب ها محسوب می شود که از جنس فولاد و آهن تولید می‌شود. چنانچه چهارچوب از ضخامت و استحکام لازم برخوردار باشد، سارقان نمی‌توانند از آن عبور کنند.

 سوالات متداول چهارچوب فلزی،چهارچوب فرانسوی،چهارچوب مکزیکی

 

سوالات متداول

انواع چهارچوب‌های فلزی کدام‌اند؟

چهارچوب‌های فلزی دارای انواع مختلفی بوده که از آن‌ها می‌توان چهارچوب ساده، چهارچوب رومی، چهارچوب مکزیکی و چهارچوب فرانسوی را نام برد.

چهارچوب فرانسوی چیست؟

این نوع از چهارچوب‌ها در ساخت درب و پنجره ساختمان‌ها استفاده می‌شوند.

تفاوت چهارچوب فلزی فرانسه با مکزیکی چیست؟

تفاوت این دو چهارچوب در وزن و ظاهر آن‌ها است.

رایج‌ترین موارد استفاده از پروفیل مکزیکی کدام است؟

از پروفیل مکزیکی در صنعت ساختمان سازی استفاده شده و در مواردی مانند ساخت پنجره‌های فلزی و چهارچوب درب‌های چوبی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

چگونه قیمت پروفیل چهارچوب مکزیکی محاسبه می‌شود؟

قیمت این پروفیل با توجه به نوسانات ارزی و همین‌طور قیمت مواد اولیه تعیین می‌شود.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا