فهرست

چهارچوب فلزی چیست + قیمت

چهارچوب درب چیست


چهارچوب فلزی درب ساختاری قاب مانند، مستحکم و معمولا از جنس فلز و چوب است که بدنه یا پانل اصلی درب روی آن سوار می‌شود. برای درب‌های لولایی، لولاها به چارچوب و برای درب‌های کشویی نیز ریل مورد نظر به قسمت پایینی آن وصل می‌شود. استحکام و دوام چارچوب بر طول عمر درب تاثیر می‌گذارد. یک چارچوب ضعیف یا نامناسب می‌تواند حتی امنیت درب را نیز کاهش داده و با عملکرد غیراستاندارد خود باعث می‌شود درب خیلی سریع‌تر فرسوده شود. همچنین کیفیت چارچوب در روی قدرت عایق‌بندی درب نیز تاثیر می‌گذارد. شکاف‌های ریزی که معمولا روی چارچوب‌های غیراستاندارد وجود دارد می‌توانند هوای سرد را وارد و هوای گرم را از ساختمان خارج کنند.

چارچوب به هر شکلی که باشد، وظیفه اصلی‌اش ایجاد یک درزگیر در اطراف درب است. چارچوب درب‌های داخلی و خارجی معمولا دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند؛ زیرا فریم‌هایی که برای درب ورودی استفاده می‌شوند باید به گونه طراحی شده باشند که توان مقاومت در برابر عوامل محیطی را داشته باشند.

پروفیل های به طور کلی مقاطعی طویل هستند که سطح مقطع آن ها در تمام طولشان ثابت و بدون تغییر است. با این تعریف اکثر مقاطع مانند تیرآهن ، نبشی ، ناودانی ، میلگرد و … جز پروفیل های فولادی به حساب می آیند. پروفیل ها پر کاربردترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی هستند و علاوه بر آن در صنایع دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع چهارچوب درب


به طور کلی چارچوب‌ها به دو نوع فلزی و چوبی تقسیم می‌شوند و هر کدام از آنها نیز برای نصب یک نوع درب مناسب هستند. درب‌های داخلی را می‌توان روی چارچوب چوبی و چارچوب‌هایی که با فلز ضعیف‌تر ساخته شده‌اند نیز نصب کرد. عرض چارچوب نیز با توجه به ضخامت دیوارها تعیین می‌شود. در هر صورت درب‌های ورودی بهتر است روی چارچوب‌های فلزی که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند نصب شوند.

چهارچوب فلزی مورد استفاده برای انواع درب ضد سرقت از نوع فلزی به قطر ۲ میلی متر با رنگ الکترواستاتیک و کاملا مقاوم در سه طرح ساده و فرانسوی و تخت با روکش MDF طراحی و تولید می گردد. این چهارچوب ها در دو قطر متفاوت ۱۴ سانتی متر برای چهارچوب درب های داخلی و ۱۸ سانتی متر برای درب های ضد سرقت تولید می گردد.

انواع جنس فریم


فریم درب می تواند از چوب ساخته شود، چرا که آسان ترین و ارزان ترین ماده برای چهارچوب درب به شمار می رود. اما چوب می تواند به مرور زمان و تحت فشار، در معرض خطر پوسیدگی و ترک خوردگی و سست شدن قرار گیرد. برخی از چهارچوب ها با روکشی از فولاد تقویت شده پوشانده می شوند تا باعث استحکام چهارچوب شوند.

در بعضی موارد از سایر مواد مانند UPVC، فایبر گلاس، پشم شیشه و آلومینیوم و یا حتی ترکیبی از چوب و رزین استفاده می شود. این ترکیب برای استحکام چهارچوب درب خوب عمل می کند و چهارچوب درب را قابل اطمینان تر می کند. بعضی از درب ها به منظور نصب آسان با لولا به فروش می رسند. این درب های آماده نصب، کاملا در چهارچوب جا افتاده و مشکلات جانبی را ایجاد نخواهد کرد.

انواع چهارچوب فلزی


همان طور که اشاره شد اساس و پایه نصب درب در خانه و ساختمان چهارچوب است که امروز به دلیل استحکام بالاتر چهارچوب فلزی ،استفاده از آن در خانه ها متداول تر شده است. چهارچوب های فلزی کیادرب که بر روی آن درب های چوبی یا فلزی نصب می شود ، در مدل های گوناگون تولید می شود به شرح ذیل هستند:

  • چهارچوب ساده
  • چهارچوب فرانسوی
  • چهارچوب مکزیکی
  • چهارچوب رومی

در بین انواع چهارچوب ها دو چهارچوب فرانسوی و مکزیکی از بقیه معروف تر هستند، اما چارچوب فرانسوی پرمصرف ترین نوع چهارچوب است. چهارچوب ها در شکل ظاهری، موارد مصرف و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند.

چهارچوب فلزی ساده


این نوع چهارچوب همان مدل های قدیمی و پرطرفدار چهارچوب درب به شمار میرود. تولید این نوع چهار بسیار ساده میباشد. چهارچوب فلزی ساده است که شکل ظاهری ساده ای داشته و طبیعی است که برای درب های قدیمی بیش تر استفاده داشته است. این چهارچوب مقاومت زیادی ندارد.

چهارچوب فرانسوی


یک از محبوب ترین و پر مصرف ترین انواع چهارچوب فلزی، چارچوب فرانسوی است. که از جمله پروفیل های باز به حساب می آید. ضخامت این چهارچوب معمولا 2 تا 2.5 میلی متر بوده و در طول 6 متر تولید و عرضه می شود.

اصلی‌ترین کاربرد پروفیل فرانسوی، ساخت و تولید چهارچوب فلزی برای درب و پنجره است. البته این پروفیل در ساخت درب و پنجره‌های غیر فلزی مانند فریم پنجره‌های پی وی سی نیز کاربرد دارد. ساخت نرده کنار راه پله، نرده‌کشی کنار کارخانه، نرده‌های خیابان و پیاده رو و … از دیگر موارد استفاده پروفیل فرانسوی محسوب می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از پروفیل فرانسوی برای درب و پنجره، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت جوش‌پذیری بالا

چهارچوب مکزیکی


چهارچوب مکزیکی در اندازه ای متنوع و با توجه به سفارشات مشتریان قابل تولید است. کاربرد چهارچوب قاشقی در ساخت و ساز بیشتر برای قاب پنجره های pvc و قاب پنجره های فولادی و درب های ورودی ساختمان است.

پروفیل‌های چهارچوب مکزیکی به واسطه ویژگی‌هایی که دارند، کاربردهای متنوعی را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال این پروفیل‌ها نصب بسیار ساده‌ و سریع و دوام و مقاومت بالایی داشته، در برابر حریق و ضربه مقاوم هستند، طول عمر بالایی دارند و در برابر نفوذ حشرات و عوامل خورنده نیز استحکام بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند. ناگفته نماند که این پروفیل‌ها از قابلیت رنگ‌پذیری نیز برخوردار هستند؛ به همین خاطر امکان رنگ‌آمیزی آن‌ها متناسب با رنگ درب فراهم است.

شرکت کیادرب تولید کننده انواع چهارچوب درب


انتخاب چهارچوب با کیفیت و مناسب بسیار ضروری می باشد. شرکت کیادرب به عنوان یکی از تولید کنندگان مطرح در زمینه تولید قوطی و لوله پروفیل های فولادی با کیفیت بالا می باشد. همچنین این شرکت عرضه کننده و تولید کننده انواع چهارچوب فلزی درب اعم از چهارچوب فرانسوی و چهارچوب مکزیکی و … با بالاترین کیفیت است. این شرکت تولید کننده چهارچوب در با بهره مندی از کادر مجرب و متخصص و دارای تسلط میباشد.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهندس احمدی
مهندس احمدی
5 ماه قبل

سلام و عرض ادب
برای استعلام قیمت چهارچوب فلزی با چه شماره ای تماس بگیریم؟

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
اسکرول به بالا